Resan till Las Vegas

Nu har jag äntligen överfört alla bilder från Las Vegas. Upplägget om hur inläggen om Vegas skulle bli kunde inte riktigt bli som tänkt eftersom jag ville lägga upp mer bilder än vad jag först trodde så här kommer dag nummer 1, Torsdagen den 25 September - resan till Las Vegas.
 
Alarmet ringer 05:20, flyget till London går 12:20 så det kan ju verka som att jag hade väldigt mycket tid men nej nej nej. Jag skulle nämligen hinna bestämma det sista jag skulle ta med mig, packa, skriva ut både Estat och infon om flygen och även tar mig till Arlanda och vara där 2 timmar innan. Jag och Elin som jag åker med bokar taxi till 8:45 för att kunna vara där 3 då inchekningen börjar vilket är 3 timmar innan när man åker till USA. Men det tar nästan 1,5 timmar att ta sig dit, sen när vi väl kommer till Terminal 5 visar det sig att vi ska til terminal 2. Vi har då 2,5 timmar på oss men efter strul med en väska för mycket och säkerhetskontroll så har vi mindre än 2 timmar på oss till vi ska till gaten.
 Vi hinner i alla fall med frukost på starbucks och lite perfymprovning.
 
 
På flyget, Hejdå regniga Sverige!
 
Bild-från-flygplansfönstret-bild = Ett måste!
 
Jag och Elin, så himla glada för att äntligen vara uppe i luften, äntligen komma iväg, äntligen få komma till Vegas.
 
En Chai latte på flyget.
 
Efter 1,4 timmar på fyget så landra vi i London där vi har 3 timmar på oss till nästa flyg går, vi trodde vi hade så mycket tid men londons flygplats är nod den sämsta ... EVER! (på hemvägen får jag ytligare anledningar till att jag tycker som jag tycker)
 
Men jag hinner köpa en Nutella & Go och vatten för att få upp mitt låga blodsocker. Snabbt efter att vi lyft, från london på väg till Los Angeles, får vi en större och förvånadsvis väldigt god måltid.
 
Sen serveras dryck och vi tar chansen till att dricka alkohol!
 
Efter en varsin stark drink så ser vi att det finn en chatt som alla passagerare kan chatta i. Eller chatt kanske är att ta i, det är till för att kuna skriva vad man tycker olika saker som har med flyget att göra, Same same but diffrent.
Det var dock bara Elin och jag som skrev, med varandra men det vra såå kul och när vi ska av så kommer en manlig flygvärdinna fram och säger att han tyckte det vi skrev var roligt och att han läst allt...vi skrev kanske inte jätte lämpliga saker.
 
Efter nån timme blir det vilo läge på alla, jag börjar kolla på Maleficent för typ 5te gången.
 
FRAMME I LA! Men nu är det bara att vänta på flyget till Vegas....
 
....Som bara tog en timme!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer
Postat av: ɑ n n i k ɑ

Mumsigt :D

2014-10-13 @ 09:33:45
URL: http://blogofphoto.webblogg.se