Lägg er energi på annat än hästkött

De här hästskandalerna tycker jag nu har gått lite över styr. Visst, företagen som gör bland annat lasange måste ju självklart skriva ut att det är hästkött i dem. Men något jag inte förstår är varför det har blivigt en sådan stor grej, om du nu åt lasange med hästkött i och inte visste att det var det i den och tyckete att det var gott eller led inte av det på något sätt. Vad är då problemet, vi äter kosor vilket i vissa länder är helt sjukt, men maten blir ju inte äkligare eller farligare när man vet vad som är i än när man inte visste vad som var i. Jag ska jag vara tydlig, jag tycket självklart inte att det är okej att lura sina kunder men jag undrar varför det är en sådan stor grej när ingen(människa) har blivit lidande av det.
 
Det jag menar är att jag tycker att folk lägger energi på saker som de här när det är krig runt om i världen, folk dör när de inte ska dö, vi förstör vår jord! Lägg er energi på det istället!
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer