Amerikansk bio

Ååh jag hoppas verkligen att ni har en bra dag och gör det ni trivs med. Är nu och fixar naglarna så medan min superduktiga och nya nageltjej fixar mina naglar så tänkte jag att jag ska dela med mig av mitt första amrikanska bio besök. Det kanske inte låter så märkvärdigt men allt var liksom annorlunda.


Vi köpte biljetter ur en automat, fungerar typ exakt likadant som i Sverige. Men, man kunde inte välja sittplatser, det gör man liksom inte här! Frågade om det, min kompis skrattade och kollade fundersamt på mig "vadå välja plats, haha man går ju bara in och sätter sig där man vill. Jag skrattar och kollar fundersamt "vadå så man går in och sätter sig vart man vill"?. 

Ja, så vi gick in i bion super tidigt så att jag skulle få välja plats, valde en jättebra. 


Såg en youtuber prata om samma sak, Marcus Buttler, kolla in hans klipp om "things Americans do". Det här med smaker på popcornen. Alltså ost smak...nej nej nej! Och om man ville ha smörsmak så gick man sedan och pumpade smält smör på sina popcorn. 


Kolla på de suuupersmå biljetterna, de är de som är litet här - biobiljetterna och människorna. Allt annat är gigantiskt...

... Kolla bara på min mellan läsk, som jag har brevid mitt ansikte den är ju större än mitt huvud!




Och att det är lång period av trailers innan filmen börjar ska jag aldrig mer nämna i Sverige. Vi klev in I biografen 20 minuter innan filmen skulle börja, filmen började efter 55 minuter. Jag gillar ju bara trailers så det är ju bra...men man han bli lite tröttare, klockan var ju ända nästan 11. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer