Snapshots från nationaldagen!

God dag!
 
Hade en sån trevlig och härlig nationaldag. Jobbade men ett gäng på 5 gick till gärdet. Ville ha Svenskt, stor äng och avslappnat. Det var vad det precis var där. Hade inte någon aning om vad det var för något utan en kollega hade hört om det och var den med kollen. Ovanligt för mig föresten, att bara åka någonstans utan att ha kollat upp ALLT innan. Nationaldagsgaloppen hette tillställningen och var (som namnet tyder) galopptävling på nationaldagen. Det hade en lång och fin historia, ni kan googla om nationaldagsfirande på gärdet, men kort och gott så började det på 1800-talet då Kung Karl XIV Johan red dit (eller förmodligen åkte häst och vagn) och visade upp sig och sina hästar för folket. 'Mitt monarkihjärta stannade änne en gång till denna dag'.
 
Eftersom att gärdet är så stort så blir det liksom inte att man behövde sitta på varandra eller trängas överallt. Superskönt tycker jag. Restaurangtältet gick vi dock inte till utan hade köpt med oss picknick. Hade trevligt sälskapp och det var allmänt en bra stämning = Precis som en nationaldag ska firas.
#SocialSaturday
 
 
Nu ska jag iväg och jobba, ytterligare en heldag. #SundayFunday :)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer