TMI-tag

1. Vad har du på dig?
    Jag har på mig en marinblå topp och trosor, det är såå varmt här i mitt rum, airconditionen är på 86° F.
 
2. Har du varit kär?
   Hmm det här är en svår fråga. Men ni vet när man börjar gilla någon så tänker man på det mer och mer och tillslut tror man att man är kär. Men egentligen. Har jag aldrig varit kär.
 
3. Har du någonsin varit med om ett fruktansvärt breakup?
    Svaret finns väl i ovanstående svar...så nej, tack ock lov skulle aldrig orka hålla på.
 
4. Hur lång är du?
    1.83 m. Yupp hundraåttiotre centimeter = superlång!
 
5. Hur mycket väger du?
    Runt 60 kg skulle jag tro..som alltid, det händer inte så mycket på den fronten.
 
6. Har du tatueringar?
    Ja, änglavingar på högra handleden.
 
 
7. Har du piercingar?
    Nä, förutom hål i öronen.
 
8. OTP?
    Får man säga Johnlock? De är ju inte tillsammans men ändå ett helt fantastiskt par!
 
 
9. Favorit TV-show?
    Sherlock, som även här ovanstående svar besvarar. Sen har Grey's Anatomy alltid en speciell plats i mitt hjärta, för de var med den jag hittade förälskelsen i serier. Sons of Anarchy, Breaking Bad, Gossip Girl och nu House of cards.
 
10. Favoritbad?
      Jag har inget favoritband men om jag hade fått välja att se ett band live (gör om frågan lite) så hade jag valt att transportera mig till 70 talet, sett The Beatles. Queens, och Red hot chili peppers och The Clash.
 
11. Saknar du någon?
      Jupp. För alltid.
 
12. Vilken är din favoritlåt?
      Nä men det är omöjligt att säga..beror ju helt på känslan man har, humöret, tid på dygnet osv. Jag gör ett inlägg om det senare istället.
 
13. Hur gammal är du?
      Jag är 19 år. Blir alltid lika chokad jag svarar på det. "va! Är det inte mer, jahapp då kanske jag inte behöver vara 30 i huvudet hela tiden" Slappna av liksom!
 
 
14. Vad är ditt stjärntecken?
      Tvilling!
 
15. Nämn en kvalitet du söker hos en partner?
      Jag svarar som Therese...Trygghet men inte riktigt av samma anledning. Trygghet! Mannen jag söker ska vara trygg i sig själv, så trygg att han får mig att känna mig trygg och så trygg att han kan var trygg med mig.
 
16. Har du något favoritordspråk?
      Jag vet inte om detta ska tolkas som citat (så gör alla svenska youtubers) men jag gör inte det jag tolkar det som ordspråk! Jag älskar Svenska ordspråk de är så roliga. 'Rista inte in något i sten', 'Gråt inte över spilld mjölk' och 'köpa gris i säcken'.
 
17. Vem är din favoritskådespelare?
      Även denna fråga fick jag fundera på. Men jag kom fram till att jag liksom gillar varenda film som Morgan Freeman är med i. Brad Pitt och Leonardo Dicaprio gör även de fantastiska roller.
 
 
18. Vilken är din favoritfärg?
      Beige och rosa-nudie, Marinblå och grått. och Svart. Men jag gillar även färg gärna mixat sådär på våren och sommaren. På hösen älskar jag alla nyanser av vinrött och plommon.
 
19. Föredrar du hög eller låg musik?
      Ibland hög, oftast lite lägre.
 
20. Vart går du när du är ledsen?
      Till min dator, sätter på min favorit serie eller en intensiv film så blir det som bortblåst.
 
21. Hur lång tid tar det för dig att duscha?
      Kroppen från 5 min - 30 min, med hår 30 min - 45 min beroende på hur pigg jag är och vad temperaturen är utanför duschen.
 
 
22. Hur lång tid tar det för dig att göra dig iordning på morgonen?
      Om jag bara ska sminka mig tar det ca 20, nä nu ska vi inte vara tidsoptimister... 40 minuter gör ju liksom en massa saker medan. Om jag ska fixa håret också för vi lägga på 30 minuter 1 timme, har så himla tjockt hår.
 
23. Har du någon gång varit i ett fysiskt gräl?
      Jag är uppvuxen med 3 äldre syskon, varav 2 av dem bröder och en alltför nära reaktion till min barndomskompis Johanna (som jag lärde "känna" när jag var 1). Så ja, absolut, haha!
 
24. Turn on?
      Nu känner jag mig extremt gammal när jag säger det här men insidan gör såå mycket. En skön kille med humor och självförtroende a la Bond - dvs inte skrytsamt utan det känns bara i luften.
 
25. Turn off?
      Den här var svårare för det är sådant man inte riktigt kan sätta fingret på... men killar som inte vet hur man beter sig.
 
26. Anledning till att du började med blogg (egentligen Youtube)?
      Bara en rolig grej för mig själv. Allt blir mycket roligare när man får dokumentera det.
 
27. Har du några fobier/ rädslor?
      Spindlar och andra insekter (förutom myror, humlor, getingar och sånt gulligt), när det kommer till att dom är inne. När jag sitter på en sommaräng och det kommer en spindel krypande puttar jag bort den och det blir inte mer än det. Haha..puttar..men ni förstår.
 
28. Vad är det sista som fick dig att gråta?
      För ca 4 veckor sedan när jag precis kom hit och tänkte på Haylie och alla jag tycker om hemma, avståndet fick mig att bli ledsen men grät på riktigt måste nog vara 2 år sedan.
 
29. När var senaste gången du sa att du älskade någon?
      Till Beatrice.
 
 
30. Vad är betydelsen bakom ditt blogg-namn(/Youtube-namn)?
      Det är vad min föräldrar (läs mamma) gav till mig och sedan dess har jag liksom hetat det. Så är ju detta min blogg så det är väl rätt så naturligt.
 
31. Vilken är den senaste bok du läst?
      Senaste bok jag läst klart då eller. För jag råkade liksom komma i ett läge då jag läste 3 böker så beslöt sedan att lägga undan 2 och fokusera på 1 i taget. Men den senaste boken jag läste ut var nog Hungergames - Fatta Eld/Catching fire.
 
32. Vilken bok läser du nu?
      Hungerspelen - Revolt.
 
33. Vilket TV-program såg du senast?
      House of cards, de sista avsnittet. Herregud vilka dårar alltså.
 
 
34. Vem pratade du med senast?
      Han jag bor hos.
 
35. Vad har du för relation med personen du senast smsade med?
      En kompis eller rättare sagt en vad som nu är en före detta kompis. Idiot!
 
36. Vilken är din favoritmat?
      Kött, (köttet här är Amazing, vet inte vad de gör med kosorna) som är medium tillagat med bearnaisås och pomes frites eller mac n chese muums. Och pizza. Och svenska pannkakor.
 
37. Nämn någon plats du vill besöka?
      Sverige...Nu vill jag hem och ta en paus. Sen vill jag till typ en fjällstuga med vänner, ha det mysigt med öppen brasa, festa bara vi, meter med snö, hundar och hundsläde och norrsken.
 
 
38. Vilken är den senaste platsen du besökte?
      Nu är jag ju i Las vegas, så Los Angeles!
 
 
39. Är du kär?
      Nää.
 
40. Vem kysste du senast?
      Haha ska man säga eller? Nä det blir lite to much information.. men vänta det här är ju det.
 
41. När var senaste gången du blev förolämpad?
      Blir nog aldrig förolämpad längre..så för kanske 4 år sedan eller något sådant.
 
42. Favoritsmak på godis?
      Choklad. Inte mer än så behöver sägas.
 
43. Vilka instrument spelar du?
      Spelade fiol i ca 2 år när jag var yngre, ska ta upp det igen. Sedan spelade jag gitarr...min lärare lät mig inte spela. Bara titta och lyssna. Så det gick ju sådär men lärde mig en del hemma. Piano är på min bucket list att kunna behärska mycket väl.
 
44. Vilket är ditt favoritsmycke?
      Mitt armband från pandora, och örhängen + halsband från Isabella Lövengrips vårkollektion. Sen har jag återfunnit kärleken i en klocka från miju, med bytbart band.
 
 
45. Vilken sport spelande du senast?
      Alltså den sport jag senast gick på var Fotboll, saknar det väldigt mycket, spelade det ändå i 9 år - det blev trots att jag inte var speciellt bra, en del av mitt liv. Innan dess var det simning, innebandy (i en kort period), handboll(även där en kort period). Sen har jag varit basketledare för barn men själv har jag inte spelat det. Vilket precis alla tycker är mycket märkligt. En 1,83 cm lång, smal tjej med suuuper lång fingrar.
 
46. Vilken låt sjöng du senast?
      Omi – Cheerleader - Felix Jaehn Remix Radio Edit, älskar den låten den får mig att bli glad. Det är sådan där låt man går runt och smått dansar till när man går ute.
 
 
47. Har du någon favoritraggningsreplik?
      "Tjena kexet, står du här och smular?". Det är ju liksom så kul, hade direkt börjat prata med personen då...för finns det finns ju inte någon raggningsreplik som är sagd av en person som inte har lite humor.
 
48. Har du någonsin använt den?
      Haha nää, eller jo till typ alla efter något glas ;)
 
49. När var senaste gången du umgicks med någon?
      Jag bor ju just nu med två andra men sist jag hittade på något med någon var i Lördags...var så kul.
 
 
50. Vem ska svara på dessa frågor näst?
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer