Ja till barnförbudet!

Ni har väl hört det här om cafét som ville införa ett barnförbud. De menar att de är för allas trevnad och där med att barn låter och stör för mycket, Själv tycker jag att det här inte är ett jättestort problem men jag förstår vad de menar. för vissa barn vet inte hur man beter sig på allmäna platset villket för det mesta är föräldrarnas fel. Barnen kan ex. skrika, låta och springa runt vilket kan störa kuderna. Jag tycker då att det är väldigt bra att det finns ett café som förbjuder bar där för de som vill ha lugn och ro, så då kan ju faktiskt föräldrarna med sina barn gå till ett av de 10000 andra caférna som finns i stockholms innerstad.
 
Vad är problemet då? Jo de känner sig kränkta, men snälla. Alla kommer att bli kränt någon gång i sitt liv, som 17 åring får jag inte dricka alcohol, röka, rösta eller ta mina egna stora beslut! DET är väl minst sagt kränkade, speciellt det där med röstandet men det kan jag ta upp någon annan gång. Men människor här i Sverige är så rädda att gör folk ledsna och att få någon att känna sig kränkt, men det kommer alldrig att få 10 miljoner 100% nöjda!
 
Det är väl bra att det finns något för alla, cafër för de som vill ha med sina barn, för de som inte vill ha några barn där, för de som gillar extra stora kanelbullar, för de som vill ha nyttig fika  osv.
 
 
Skylten som sattes på Nelly`s café. Foto: Sveriges Radio.
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer