Grattis världens kvinnor!

Något igen på denna planet kan ha missat är att det är internationella kvinnodagen idag. Jag känner mig speciellt ärofylld som kvinna den här dagen, jag älskar att vara kvinna, tjej, dam, lady osv, men att jag lever och bor i ett land där jämnställheten är nästintill bra och lika är väl en av anledningarna till att jag älskar att vara det. Det är dock så att det finns flickor och kvinnor i andra länder där deras högsta dröm och önskan är att ha det som oss här i Sverige. Jag kan inte ens tänka mig hur de har det eller hur de orkar ha det så men de har ju inget val och de försöker allt de kan. Men det är inte så lätt som det låter, jag tror ingen kan förstå om man inte har varit där så därför har jag bestämt mig för att jag någongång ska åka ner till ett utsatt land som volontär och en stor dröm för mig är att bli abasadör för en bra organistion. 
 
 
 
Jag har så länge jag kan minnas brytt mig om jämnställhet och kvinnors rätt i samhället, jag kanske är lite feminist vilket jag är stolt över och det är något jag står för och tacka inte nej till en diskution om det. För diskrimenerande och de som tycket att kvinnor inte är lika mycket värda som män är verkligen bland det värsta jag vet, Mina känslor för det här är svåra att förklara men jag känner så otroligt mycket och när jag ligger på min dödsbädd ska jag känna att jag har kämpat, jobbat för och bidragit med jämnställdhet. 
 
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer