100 dagar kvar och 9 års längtan

Idag är det exakt 100 dagar kvar till jag fyller 18 år. Den dagen har jag längtat till sen jag var 8-9, att få bli vuxen, att välja vad jag vill. I den ålder ville jag även göra lumpen och det var också därför jag ville bli 18.

När min storebror som då var 18 fick men papper och broschyrer om lumpen kollade jag igenom de och jag blev helt fast vid krypskytt, ända sedan dess har jag velat bli det.
När jag var runt 11 så var jag mogen för min ålder och kände då att jag villa vara vuxen och myndig.
När jag var 13 så blev jag tonåring och ville få bestämma över mig själv och göra vad jag ville när jag ville.
När jag var 15 så var det nog en stor mix av allt. Jag var trött på att bo hemma, på att någon kunde säga vad jag skulle göra och kände mig redo att bli myndig.
Nu när jag är 17 vill jag kunna ta mitt ansvar som en vuxen kvinna, få bestämma vad jag vill göra utan att någon säger till. Få vara vuxen! (Jag har dock insätt att det börjar mer när jag kommer gå ut gymnasiet och flytta hemifrån, att det är då mitt vuxenliv börjar till max)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer