Min blogg

Igår frågade min pappa mig en ganska intressant fråga, "Varför bloggar du? vad får du och dina läsare ut av det?". Sedan jag skaffad min första blogg har det gått ca 4 år, jag har ju haft pauser och hundra olika bloggar men när jag har bloggat så länge så har det blivit en del av min vardag och det är en självklarhet för mig.
 
Anledningen till att jag bloggar är:
- Vardagen känns roligare. Jag skriver om min vardag och på så sätt tar jag även vara på de små sakerna som händer och gör de till något större.
- Det är mycket roligare att dela saker med någon. Vad är meningen med att ha ett underbart liv om ingen får veta om det.
- Rensar tankarna. Det kan vara stora eller små tankar men att skriva om dem renas huvudel lite.
- Bilder. Vad skulle jag göra av alla bilder om jag inte hade någon blogg, jag älskar att fota så bloggen gör meningen till att fota lite större.
- Responsen. Ni läsare kan verkligen få mig på toppen humör, bara av att ni läser min blogg och ännu mer när ni kommenterar.
- Älskar att skriva. Utan bloggen hade jag inte alls skrivt lika mycket som jag gör nu och skriva är något jag älskar att göra. 
(sen är det massa mer)
 
Anledningen till att ni läser min blogg:
- Ingen vill vara ensam. Genom att läsa min blogg och vad jag tycker/tänker och att någon sedan känner igen sig gör att den känner sig mindre ensam. 
- Mäniskor behöver tillhöra något. Detta är lite som det som står ovan men vi människor vill alltid tillhöranågot, en familj, en grupp människor eller en typ. Genom att läsa min blogg tillhör ni något, en grupp av mina lskade läsare.
- Inspiration. Något som för oss frammot är inspiration, det är det som får oss att utvecklas och jg tror att ni får det från mig.
(Det är svårt för mig att veta vad mer ni får ut men förhoppningsvis är det mer)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer