Skinny VS. Fat

Igår skulle jag skriva en argumentation på engelska om valfritt ämne, det är mycket argumentationer nu vilket jag älskar. Jag valde då att skriva om hur människor beter sig olika när det gäller smala och tjocka personer.

 Oftast så kan folk utan att få dåligt samvete säga till en smal person att "guu va smal du är, du borde äta mer" men däremot så säger folk oftast inte utan att få dåligt samvete till en tjock person "guu va tjock du är, du borde inte äta mer", jag förstår inte att det sistnämnda ska vara mer rätt enligt folk. Smala personer är oftast smala på grund av att de mår dåligt psykiskt och de känner sig bättre när de är smala, eller att de får någon ätstörning som också kan bero på att de inte mår bra psykiskt, och de finns också de som har jättesvårt att gå upp i vikt. Tjocka personer är oftast tjocka för att de gillar mat och gottigheter, snabbmat och fet mat. Ska det då vara mer okej att säga till de smala vad de ska göra och inte de tjocka.

 Jag har under hela min skoltid (fram till gymnasiet) fått höra från lärare att jag borde äta mer för att jag är smal eller för smal. När jag var 7-10 blev jag till och med retad för att jag var så smal men lärarna sa inget om det, för de kunde inte ha gått i ca 3 år utan att höra ett ord om det. Om de däremot hade retat en tjock person så hade de ringt föräldrar, pratat och skällt ut dem. Vem bestämmer att jag ska behöva få ta skit bara för att jag är smal?!

 

 

 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer