Lucia idag

Lucia för mig förknippas lite med julen, även fast det egentligen inte har någonting med det att gör och det de egentligen har gemensamt är att de dagarna är i december, men ni vet när man var yngre och det var lucia firande i skolan, då sjöng alltid de i lucia tåget julsånger. Så det är nog där det kommer ifrån, alltså min julkänsla när det är lucia. Svt visar varje år luciafirande, som är av en kör, jag brukar försöka titta lite gran på det men imorse så såg jag tyvärr bara den första minuten.

Mitt "luciafirande" är att jag ska ha en redovisning i idrott om olika gym och kroppsidealet. Haha nä men i min skola är det lärarna som går tåget och sjunger sånger och vi elever röstar fram vem som ska vara lucia, lite kul faktiskt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer