Från kryssningen

Tja tja bloggen!

Nä skoja haha, tänkte att jag skulle berätta lite om min Tallinn resa. Dock kan jag inte berätta ALLT pga att jag och min vän Bea helt enkelt lovade att vi inte skulle göra det.

I onsdags kl 18.00 åkte båten mot Tallinn, jag och Bea fick som sagt hytten riktigt långt bort från min mammi och pappi tur va. Det var en galen kväll/natt/morgon och vi mötte så mycket underbart folk från alla möjliga olika länder. Älskar att träffa nya underbara människor.
Vi "förade" i några roliga killars hytt med jäger, öl och massa hartwall original long drink cranberry...eller vad de heter. Efter att vi blivigt "lite" mindre nyktra drog vi till ett ställe på båten och tog massa drinkar där. Så jäkla goda, och vi blev verkligen bjudna på allt! Sen hände det mycket grejer som jag inte kan säga här tyvärr.







Det kom typ 200 personer till en timme efter den här bilden togs.


På torsdagen kom vi fram till Tallinn, efter att ha sovit i ca 30 min var vi ganska sega hela dagen, jag blir aldrig bakis det som kan hända är att jag blir seg men det har nog mer med att göra att jag inte sover något. När vi checkade in på hotellet tog vi det lugnt ett par timmar och sedan gick vi ut och tog 2 timmars promenad med glass och senare gick vi med mina föräldrar och åt på vapiano, bli förvånad när jag såg att de hade det där och som vanligt var det super gott. Så hela torsdagen var lugn men såklart rollig med film och mys.







Fredagen
var det dags att ta båten hem igen men det var kl 18 (igen) så under dagen gick vi runt i gamla stan där och kollade runt i gallerior. När vi väl kom på båten gick vi till hytten och kollade runt bland våra grannar som var extremt blandade, småbarn, äldre, ungdomar osv. Vi gick och köpte oss en jäger för föra i hytten, ett tag senare gick vi till en "klubb" där vi mötte några grannar som var ryssar, som inte drack vodka. Kvällen blev lite lugnare än onsdagen men ändå riktigt kul.







Mer bilder kommer



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

kommentar:


Kommentarer
Postat av: emma ♥

sv: åh. man tackar! :)

Svar: Hej , Jag har nu börjat blogga igen. Så besök min blogg: emmaferb.blogg.se
Emma Ferb

2012-08-10 @ 19:01:05
URL: http://emmapettersson.webblogg.se/
Postat av: isabelle

Tack så mycket :)

Svar: Hej , Jag har nu börjat blogga igen. Så besök min blogg: emmaferb.blogg.se
Emma Ferb

2012-08-10 @ 20:18:58
URL: http://isabellebongcam.blogg.se/